Sunday, February 13, 2011

Balik Kampung

Lokasi : Teluk Panglima Garang, Selangor
Tarikh : 12/02/2011

Alhamdulillah, Lama gak Gua tak balik kampung ni, ader dekat 4 bulan, bukan lupa tapi sibuk ngan function.

Gua balik ni pun ader sebab,
  1. nak melawat atuk gua yang dah uzur
  2. rindu pada kehijauan
  3. nak tengok pokok gua dah berbuah blom & semak samun dah di potong blom dll.
  4. mesyuarat kenduri adik sedara gua
  5. nak bermanja dan menenangkan kepala otak gua yg berserabut serabai dgn masalah yg banyak...sajer gua cari penyakit.( tak pasal pasal kena buatan org yg dengki ngan gua) padahal gua tak buat aper2 yg jahat pun.
  6. nak bagi anak2 gua rapat ngan sepupu2 nya & Pakcik makciknya.
hahahahahahaha....sajer jer membebel, tak der function la kata kan, CUTI.



Huhuhu..kalu minggu depan tak der function gua balik lagi, nak tebas semak samun kat belakang kebun ni.




rumah yg di naik taraf daripada umah kayu kepada batu....( rindu pada rumah lama yg penuh ngan nostalgia waktu gua kecik2 dulu)

Pokok rambutan ini pernah menjadi saksi gua jatuh cam nangka busuk, sebab terpijak ranting mati......hahhahahaa bila tgk pokok ni rasa sakit tak hilang lagi ooooo.


hasil dari belakang umah buah kelapa sawit.

pssssttt: Dj Epoi & Dj Aleem, tunggu musim rambutan nanti gua ajak lu balik kampung gua ok.

kalu nak buah sukun pun ader, tapi kena tunggu la musim dia.

3 comments:

DrNurhuda said...

rumah batu x best .. :P rumah kayu baru bestt .. :)

DrNurhuda said...

rumah batu xbest .. rumah kayu lagi besttt .. :)

rampage said...

Yesssssza...betul tu umah kayu tu lagi best dari umah batu.
Banyak kenangan bersama Aruah Nenek sewaktu umah kayu....kalu panas boleh tido kat bawah umah.