Tuesday, April 13, 2010

Catering at DEKON site Damansara

Function kali ni Recomended by Dj Epoi.



Bahan bahan telah sedia untuk masuk kuali


Jelly Mangga + nata de coco

Udang masak sambal


Ayam goreng berempah

Proses tgh nak buat jelatah


P/s:
Sorry Bro, tertinggal plak camera kat rumah. Tak dapat nak ambil gambar kat site tadi, happening gila.

Catering at KWSP HQ

Function kat KWSP Jalan Raja Laut (HQ) meeting room level 26.



Rampage di beri peluang untuk menyediakan makanan untuk para tetamu mesyuarat pelantikan Ahli Terus Kelab KWSP untuk tahun 2010......


Barisan panel Mesyuarat


Hidangan secara buffet...dan yg paling best dia orang tak nak pakai sudu & garfu, nak makan pakai tangan.


Seramai 120 orang ahli hadir untuk perlantikan, makanan yg disediakan Rampage bagi lebih....sebab kita tak tahu berapa kosong perut orang Rampage buat untuk 150 orang makan.

Antara juadah juadah untuk makan t/hari ni seperti:


Ikan tenggiri masak lemak cili api


Udang masak sambal


Sayur campur


Ayam masak merah


Ulam


Ulam tampa sambal belacan tak complete beb, bak kata orang " hisap rokok tanpa api"


Agar agar milo sebagai pencuci mulut


Ni sepesial cikit, Tenggiri masak lado (masakan minang) untuk para tetamu V.I.P jer.



Test air manis ker tak, takut tak manis + sejuk
-air cordial Mangga & Teh panas



Notis kat papan putih sebelum masuk dewan.


Makan time, meja wanita...semua tgh lapar.


Makan time, meja lelaki....semua control makan sikit.....TETAPI 2X tambah....hehehehehe


Meja V.I.P ni....hanya sudu & garfu ada kat meja ni.


Dah tak sempat nak berborak dah, makan dulu borak kemudian....lapar beb.


Kaum Hawa masih beratur menunggu giliran untuk menikmati juadah yg disediakan. Kaum Adam cepat sebab ambil sikit Jer....hehehehe


Catering Manager...buat spot check.

Fuhhhhhh, semua selesai dengan jayanya, nasib baik Rampage buat extra lagi 30 orang makan kalu tidak mesti tak cukup punyer lah. Yerlah Kaum Adam siap makan 2 round, BUT Kaum Hawa siap TAPAUUUUU lagi....hehehhee.

p/s: TUNGGU CATERING YANG SETERUSNYA.
-Kepada Angah terima kasih sebab mempromosikan catering Rampage kat Boss KWSP. Nanti Rampage belanja Sate.
-

Monday, November 16, 2009

MAKHOSTIA HSE DAY part 2

To all blogger.. day 2 of Makhostia HSE day event:

Staring with registration of staffs & guests.. take a breakfast then ready for POCO - POCO
dance.


Poco2 dance lead by IPK Kajang staffs


All staffs of Makhostia bersemangat habis menari poco2 walau pon rentak berterabur...yelah kan awek polis kat depan.


Gambar kenangan IPK Kajang & Makhostia





Peserta2 treasure hunt sedang mendengar taklimat terakhir sebelum berlepas.


Tidak ketinggalan juga Pusat Darah Negara...menderma darah menyelamatkan nyawa orang lain.


Cabutan bertuah...heheheh kepada yg bertuah saja.


penyampaian hadiah untuk pemenang treasure hunt, best logo design dll.

Friday, November 13, 2009

MAKHOSTIA HSE DAY part 1

Salam to all blogger, Ari ni baru Rampage ader kesempatan untuk update blog yg dah dekat nak bekarat ni.

Nak berkongsi dengan semua pasal HSE (
Healthy Safety Enviroment) day yg pertama dianjurkan oleh satu2 nye syarikat Bumiputra yg menceburi bidang ni.

"Makhostia Sdn Bhd is a Bumiputra Company established in 2003 to undertake the business of providing services for the Operation and Maintenance of utility plants.

We are a "partner" to Petronas undertaking the operation and maintenance of their utility power plant producing chilled water for air conditioning to their customers."

"Makhostia Principles

1. Islamic Principles

Uphold the realization that “rahmat” comes Allah. All aspect of our work is for Him so that whatever we do becomes “ibadah”.

2. Leadership

Always obey your leaders. There are your leaders for a reason. Carry out their instruction for as long as it is not criminal, illegal or immoral. Honour them for as long as they not “zalim”

Practice the concept of "mesyuarah" to achieve the best possible decisions. Sometimes, Leaders have to make decisions without consultatation. Just ober them for they know best what good for everybody.

3. Team Work

Work as a Team with team objective more important than individual intention. The success of the organisation depends on the performance of the team, not any individual.

4. Passion for your machine"

Love you equipment. Treat them as if it is you loved one. The care for your equipment will ensure the perpetuity of your career, without them you are nothing. Our machines are our future.

5. Family Concept

Makhostia is your family. Respect your elders. Caring for one another. Ever ready to assist to improve our competency. Mutual respect amongst family members. Constantly reminding each other to avoid disasters.

6. Makhostia is your Home

Be proud of your workplace that you will not fell when visitors come to see your Plant. Ensure cleanliness of your Plant. Be a model to the Energy Sector Industry.

7. Enjoyable Working Environment.

Create an enjoyable working environment. A happy workforce is more productive. Remove all barriers to communication. Demolish all protocol and hierarchy in Makhostia. Respect the opinions of individual given to improve the organisation

8. Buddy Buddy System

A useful system not fully exploited in Makhostia especially for shift personnel who are away from Plant for long duration. A good communication tool to ensure information are always updated."- dipetik dari web DOO Makhostia, En Ishak Zakaria.


Gambar2 function di Makhostia Sdn Bhd Putrajaya.


persiapan untuk HSE day


1. sound check 123. 2. test mic 123 monitor pon ok gak. 3. Ir En. Abd Aziz menyampaikan kata kata aluan kepada tetamu dan VVIP yg hadir. 4. MC of the day En. Nazrul. 5. Lunching by Y.B Dato Ir. Dr. Johari Basri (TP DOSH MALAYSIA). 6. Kata2 pembukaan dan Perasmiaan oleh En. Hamid Sidek (CEO MAKHOSTIA)


Upacara menandatangani Plag dari MSB untuk 1500000 Safe Man Hours oleh En. Hamid sambil disaksikan Y.B Dato Ir. Dr. Johari Basri



Fire Safety talk by Bomba dan memberi penghargaan kepada kakitangan MSB.

*nantikan part 2.


Saturday, November 7, 2009

Nasi Lemak Rendang daging

Salam semua sahabat...
ingat nat buat project yg Dj Epoi recomentkan, jual cd lagu time bola malam ni....tetapi ader Order lah pulak kat Ampang.

Menu order ari ni:
Nasi lemak Kangkung, Rendang Daging, Rendang Kerang.


Rendang Daging masak menggunakan dapur kayu untuk mengekalkan keoriginality nyerrrrr.



Arif buat spot check kerja2 mengsiang kangkung



Cheff sedang mengsiang kangkung...hehehehe